درب های جدید

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

واشر سر واشر است که بین سر سیلندر و بلوک قرار می گیرد. وظیفه آن آب بندی دو سطح جفت گیری نیمه بالایی و پایینی موتور است.

این بدان معنی است که بر خلاف هر واشر دیگری در موتور، واشر سر باید به طور همزمان روغن، مایع خنک کننده و فشرده سازی سیلندر را آب بندی کند.

این باعث می شود که آن را به بیشترین فشار درزگیر در موتور تبدیل کند و بنابراین یکی از محتمل ترین خرابی هاست.

یک واشر سر باید مسیرهای روغن بین سرسیلندر و بلوک را ببندد تا روغن آزادانه در کل موتور جریان یابد. همچنین باید همین کار را با آبراه ها انجام دهد تا مایع خنک کننده نیز آزادانه در اطراف موتور جریان یابد.

اما چیزی که واشر سر را از هر واشر دیگر متمایز می کند این است که باید سیلندر را نیز آب بندی کند تا از از دست رفتن تراکم موتور جلوگیری شود. در داخل یک موتور شما یک پیستون دارید که در یک سیلندر بالا و پایین حرکت می کند.

بالای سیلندر سرسیلندری دارید که به مخلوط سوخت/هوا اجازه ورود و خروج گازهای خروجی از طریق دریچه های ورودی و خروجی را می دهد.

بدون مهر و موم خوب بین سرسیلندر و سیلندر، هنگامی که پیستون در حرکت تراکم بالا می رود، ممکن است بخشی از مخلوط هوا/سوخت خارج شود و باعث از بین رفتن تراکم شود.

  • سارا امیری