درب های جدید

  • ۰
  • ۰

واشر سر واشر است که بین سر سیلندر و بلوک قرار می گیرد. وظیفه آن آب بندی دو سطح جفت گیری نیمه بالایی و پایینی موتور است.

این بدان معنی است که بر خلاف هر واشر دیگری در موتور، واشر سر باید به طور همزمان روغن، مایع خنک کننده و فشرده سازی سیلندر را آب بندی کند.

این باعث می شود که آن را به بیشترین فشار درزگیر در موتور تبدیل کند و بنابراین یکی از محتمل ترین خرابی هاست.

یک واشر سر باید مسیرهای روغن بین سرسیلندر و بلوک را ببندد تا روغن آزادانه در کل موتور جریان یابد. همچنین باید همین کار را با آبراه ها انجام دهد تا مایع خنک کننده نیز آزادانه در اطراف موتور جریان یابد.

اما چیزی که واشر سر را از هر واشر دیگر متمایز می کند این است که باید سیلندر را نیز آب بندی کند تا از از دست رفتن تراکم موتور جلوگیری شود. در داخل یک موتور شما یک پیستون دارید که در یک سیلندر بالا و پایین حرکت می کند.

بالای سیلندر سرسیلندری دارید که به مخلوط سوخت/هوا اجازه ورود و خروج گازهای خروجی از طریق دریچه های ورودی و خروجی را می دهد.

بدون مهر و موم خوب بین سرسیلندر و سیلندر، هنگامی که پیستون در حرکت تراکم بالا می رود، ممکن است بخشی از مخلوط هوا/سوخت خارج شود و باعث از بین رفتن تراکم شود.

 

به منظور ایجاد یک مهر و موم خوب در اطراف بالای سیلندر، واشر سرسیلندر دارای حلقه های فولادی است که به آن حلقه های آتش می گویند. اینها در واقع زمانی که سر سیلندر به بلوک موتور سفت می‌شوند خرد می‌شوند تا آب‌بندی را ایجاد کند که بتواند با دماها و فشارهای بالا مقابله کند.

 

شما میتوانید برای خرید واشر سرسیلندر و لوازم یدکی رنو ، لوازم یدکی هیوندای ، لوازم یدکی کیا ، لوازم یدکی پژو ، لوازم یدکی برلیانس خرید مورد نیاز خود را انجام دهید.

 

به همین دلیل است که همیشه باید پیچ ​​های سرسیلندر را با گشتاورهای مورد نیاز سفت کنید. خیلی سفت و مهر و موم خیلی له می شود که مهر و موم خوبی ایجاد نمی کند، خیلی شل است و به اندازه کافی سفت نمی شود.
واشر سر سیلندر چیست و برای چیست؟
واشر سر از چه چیزی ساخته شده است؟

بیشتر واشرهای سر مدرن از چند لایه فولادی (MLS) ساخته می شوند. معمولاً اینها از سه لایه فولادی استفاده می کنند. لایه مرکزی کمی ضخیم‌تر است، در حالی که دو لایه بیرونی نازک‌تر با پلیمرهای لاستیکی با درجه حرارت بالا و مقاوم در برابر مواد شیمیایی (اغلب Viton) پوشانده شده‌اند، که به مهر و موم شدن چهره‌های جفت شده در برابر سرسیلندر و بلوک موتور کمک می‌کند.

واشرهای سر قبلی اغلب از مواد کامپوزیتی (اغلب به عنوان واشرهای سر الیافی نامیده می‌شوند) ساخته می‌شدند که معمولاً بر پایه گرافیت با روکش موم‌مانند و با دانه‌های سیلیکون در اطراف راه‌های هوایی ساخته می‌شدند. روش‌های آب و روغن برای تسهیل آب‌بندی.

این واشرهای سر کامپوزیتی قدیمی‌تر از واشرهای مدرن MLS مستعد خرابی هستند، اما بسیاری از جایگزین‌های MLS اکنون برای موتورهای قدیمی‌تری که در زمان جدید با واشر کامپوزیت تولید می‌شوند در دسترس هستند.

  • ۰۱/۰۴/۲۴
  • سارا امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی